قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

این وبلاگ برای بحث و تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد یا yazd-thesis.cls ایجاد شده است. امیدوارم مورد استفاده دانشجویان محترم دانشگاه یزد قرار گیرد.

بروز رسانی قالب پایان نامه+ اضافه شدن آن به CTAN

بدین وسیله به اطلاع میرسد، با توجه به تغییراتی که در دانشگاه در فرمت پایان نامه ها اعنال شده است، مخصوصا در صفحات اولیه پایان نامه، قالب پایان نامه دانشگاه یزد بروز رسانی شده است و از طریق لینک زیر در دسترس می‌باشد:

http://mirrors.ctan.org/macros/xetex/latex/yazd-thesis.zip

یا http://ctan.yazd.ac.ir/macros/xetex/latex/yazd-thesis.zip

همچنین این قالب به CTAN اضافه شده است که به این معنی است که این بسته جزء بسته هایی است که به همراه توزیع‌های مختلف TeX در اختیار کاربران قرار میگیرد و افرادی که در نصب TeXLive  از این به بعد، فایلهای نصب را از وبسایت http://ctan.yazd.ac.ir

دریافت و نصب نمایند، به طور اتوماتیک این بسته نیز برایشان نصب خواهد شد و نیاز به قرار دادن فایلهای yazd-thesis.cls در مسیر جاری فایل خود ندارند. البته برای افرادی که قبلا TeXLive را نصب کرده اند، یا باید این بسته را نیز روی تک لایو نصب نماید و یا مشابه قبل، فایل قالب را دریافت و در مسیر جاری فایل پایان نامه خود قرار دهند.

لازم میدانم از زحمات خانم مهرپویا که قالب را چند بار جهت تطابق با فرمت دانشگاه بررسی و ایرادات را متذکر شدند تشکر نمایم.

  • محمد فرشی

نظرات  (۴)

با سلام و عرض خسته نباشید ، برای رشته های دانشکده زبانهای خارجی و گروه زبان و ادبیات انگلیسی چرا هیچ گونه راهنمایی در مورد قوانین نگارش پایان نامه صورت نگرفته ؟

پاسخ:
با سلام
قوانین پایان نامه یکسان است ولی احتمالا در دانشکده زبان و ادبیات انگلیسی، پایان نامه به زبان انگلیسی تهیه میشود و لذا باید این موضوع در طراحی قالب لحاظ شود. اگر واقعا این قالب در این دانشکده استفاده می‌شود، برای انجام قالب انگلیسی هم اقدام خواهیم کرد.

بله، پایان نامه به زبان انگلیسی نوشته میشه ، خیلی ممنون میشم اگه همچین لطفی صورت بگیره، یا حداقل در مورد فونت و فاصله بین خطوط راهنماییمون کنید , بی نهایت سپاسگزارم

پاسخ:
ممنون میشوم اگر فایل word یا pdf از یک پایان‌نامه تایید شده قبلی را اگر دارید به ایمیل m.farshi@gmail.com ارسال کنید تا مبنای طراحی قالب قرار گیرد.
با تشکر

سلام

با توجه به اینکه فرمت مراجع بر اساس استایل acm-fa می باشد،  ترتیب ظاهر شدن رفرنس ها مطابق ترتیب وارد کردن ان ها در فایل خروجی ظاهر نمی شود. مثلا در خط اول متن، شماره مرجع 40 ذکر می شود. در حقیقت این فرمت، تمامی مراجع را بر اساس حروف الفبا نویسنده مرجع مرتب می کند.

در فایل راهنمای قرار گرفته در سایت نیز این مشکل وجود دارد!

خواهشمند است در این مورد راهنمایی بفرمایید.

با سلام و احترام

ببخشید میشه درباره ساخت فایل با پسوند .bbl در ادیتور notepad++ هم توضیح بدین؟

همچنین موقع اجرای این قالب خطا در yazdtitle میده که من نمیتونم پیداش کنم

پاسخ:
با سلام و احترام
فایل با پسوند .bbl توسط دستور bibtex ایجاد میشود. لطفا این دستور را یاد بگیرید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی