قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

این وبلاگ برای بحث و تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد یا yazd-thesis.cls ایجاد شده است. امیدوارم مورد استفاده دانشجویان محترم دانشگاه یزد قرار گیرد.

۱ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

در خصوص آماده‌سازی پایان‌نامه جهت همانندجویی

با سلام و احترام

اخیرا طبق مصوبه شورای آموزشی دانشگاه یزد، مقرر شده است که کلیه دانشجویان در زمان درخواست دفاع، فایل پایان‌نامه با فرمت Word را تحویل دهند نا همانندجویی روی پایان‌نامه انجام شود. این موضوع باعث نگرانی دوستانی شده است که پایان‌نامه خود را با استفاده از این قالب و در زیپرشن تایپ نموده‌اند. این مشکل با مسئولین مربوط مطرح شد و پاسخ زیر داده شد که رفع نگرانی از دوستان خواهد کرد.

برای دانشجویانی که از زیپرشن برای تایپ پایان‌نامه استفاده کرده‌اند، کافی است محتویات فایل .tex را که محتوای پایان‌نامه آنها است را به همان صورت کپی و در یک فایل Word الصاق نمایند و فایل Word حاصل را برای همانندجویی تحویل دهند. با این روش، عملا مشکلی برای این دانشجویان بوجود نخواهد آمد.

 

راهکار دیگری که پیشنهاد می‌شود و البته مستلزم استفاده از ابزاری به نام GrindEQ است، این است که با نصب این ابزار، فایل اصلی پایان‌نامه را در Word باز نمایید تا تمام پایان‌نامه به Word تبدل شود. البته این ابزار مجانی نیست، ولی برای هر نصب، نا 10 تبدیل را انجام می‌دهد. با این تبدیل، تمام فرمولها و غیره کاملا منتقل می‌شود. تنها مشکل آن، نداشتن ساختار است و شکلها نیز بعضا منتقل نمی‌شود که میشود دستی اصلاح کرد. البته برای همانندجویی، نیازی به داشتن شکلها نیست. راهنمای نصب و استفاده از این ابزار از این لینک (بخش 3.5) قابل دریافت است.