قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

قالب زیپرشن برای پایان‌نامه‌های دانشگاه یزد

تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد

این وبلاگ برای بحث و تبادل نظر پیرامون قالب پایان نامه دانشگاه یزد یا yazd-thesis.cls ایجاد شده است. امیدوارم مورد استفاده دانشجویان محترم دانشگاه یزد قرار گیرد.

نمونه جدید پایان‌نامه

نمونه جدید از پایان‌نامه که تغییرات جدید فرمت پایان‌نامه در آن اعمال شده است توسط دکتر بخشش که به تازگی دفاع کرده‌اند آماده شده است و از طریق این لینک در دسترس شما قرار دارد. دانشجویان محترم ارشد به انجام تغییر لازم برای پایان‌نامه ارشد دقت نمایند. در خط اول فایل thesis.tex، دستورات لازم برای ساخت پایان‌نامه آمده است.

  • محمد فرشی

نظرات  (۲)

سلام و خسته نباشید آقای دکتر. بنده می خواستم  از قالب پایانامه ای که قرار دادین استفاده کنم ولی متاسفانه  اجرا نمی شود و کلی ارور با رنگ قرمز هنگام کامپایل ظاهر می شود. بنده از آخرین ورژن miktex 2.9  با ویایشگر bidimikteker استفاده می کنم.
پاسخ:
با سلام
در نصب لاتک مشکل دارید، چون قالب تست شده است و ایرادی ندارد. برای راحتی بیشتر TeXLive را نصب کنید. راهنمای کامل نصب در لینک زیر است:

http://cs.yazd.ac.ir/farshi/TeX-Inst-Guide.pdf
اگر دقیقا طبق راهنما نصب کنید، مشکلی نخواهید داشت.
موفق باشید
  • محمد نورانی
  • سلام، وقت بخیر.

    در مورد زیبایی و گرافیک قالب رساله میخوام نظرتون رو در مورد چند تا نکته بپرسم.

    یکی این که برای گذاشتن تصاویری که کشیدگی عمودی دارند، به نظر شما میشه عکس رو لابه‌لای متن گذاشت یا اصلا از قالب دوستونی برای اون صفحات استفاده کرد؟ قالبی که الان موجوده همه‌ی عکس‌ها جدا از متن بالا و پایین خودشون اومدن که برای عکس‌های افقی یا مربعی خوبه اما رساله‌هایی که نمودار و عکس‌های عمودی زیادی دارند این طوری فضای زیادی رو از دست میدن.

    دومی این که از فضای حاشیه‌ی ۴ سانتی قالب میشه برای نوشتن متن‌های کوتاه و مهمی که توی اون صفحه اومده استفاده کرد؟ یا در صورتی که عکس‌های کوچیک برای متن لازم باشه میشه از این فضا استفاده کرد یا حتی به ابعاد حاشه دست زد؟

    سوم این که برای جذابیت بیشتر متن میشه بعضی صفحه‌ها مثلا اول فصل فقط به یک تصویر بزرگ یا یک جمله‌ یا نقل قول مهم اختصاص پیدا کنه؟

    و چهارم هم این که میشه از برگه‌های بزرگ تر برای نقشه‌ها و تصاویر بزرگ استفاده کرد و اون‌ها رو داخل رساله تا کرد؟

    این‌ها مشکلاتیه که برای رساله‌های رشته‌های هنر و معماری پیش میاد و نمونه‌هایی که من از رساله‌ی دانشگاه‌هایی مثل Yale و MIT دیدم این آزادی عمل رو برای طراحی گرافیک رساله به دانشجوها میدن.
    پاسخ:
    با سلام
    با توجه به توانایی بالای لاتک به عنوان یک سیستم حروفچینی حرفه ای در سطح دنیا، مطمئنا تمام کارهایی که مورد نظرتان است قابلیت اجرایی دارند. البته من با آنها آشنایی ندارم ولی میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، راهکار آن را بیابید. معمولا جستجو به یک بسته در لاتک میرسد که همراه با یک راهنمای کامل ارائه میشود و میتوانید استفاده نمایید.
    به عنوان مثال، برای برخی سوالاتتان، مطالب زیر را در اینترنت یافتم:

    https://tex.stackexchange.com/questions/80409/standard-way-of-handling-oversize-pages

    https://tex.stackexchange.com/questions/56176/handling-of-wrapfig-pictures-in-latex
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی